Inspiration

Inspiration. Jag har en hat- kärleksrelation till inspiration, den dyker nämligen inte upp när det är meningen att den ska det.

 

Anledningen till att jag funderar just på inspiration är att jag under några kväller suttit och skrivit frenetiskt på min lilla dator, en liten berättelse som jag inte har någon aning om var den är påväg, eller vad jag egentligen vill med den. Det är bara så uppslukande, så fantastiskt, så inspirerande att skriva och skriva fast jag inte vet varför jag gör det. Och för att toppa det så skriver jag på engelska. Hittils har jag strax över 3,500 ord, och i mitt huvud kommer jag inte vara klar förrns jag är uppe i kanske 30.000 ord. Inte för att jag vet vad de ska vara för ord. Men jag tycker den förtjänar chansen att utforska så stora vatten.

 

Kiosk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0