Nu är det såhär.

Såhär ser mitt liv ut just nu, på riktigt. Jag känner att det kan vara bra att berätta det också, eftersom jag har en tendens att.. inte göra det.

Jag går i skolan. Jag sjunger, räknar intervaller (åh vad intervaller är SVÅRT), skjuter upp Arbetmiljökunskapen och äter lunch varje dag. Jag hoppar över frukosten alldeles för ofta, och är hungrig. Jag väntar på bussen. Jag väntar på att få flytta in till stan under påsk. Jag väntar på att flytta tillbaka till huset under sommaren.

Jag lyssnar på dessa pojkar, och försöker lära mig att sjunga coolare och coolare. Jag försöker inte bli coolare, cause I don't do cool, it ain't my style. Jag försöker vara precis så mycket jag som möjligt, även om jag bara blir konstigare och konstigare för varje dag som går. Jag försöker ta mig tid att knåpa ihop hur min nya design ska se ut, och jag försöker låta bli att läsa vad som ska hände i nästa gleeavsnitt. Jag har en finne i nacken, och jag är torr om benen.

Jag ska städa rummet, och köpa nya byxor, men jag glömmer bara börsen hela tiden. Rummet förtränger jag. Jag ska skriva lite oftare i min skrivbok, för det ventilerar min kära hjärna, och dessutom finns det saker man inte borde säga till sina kompisar. Ni vet att det är så. Jag ska sluta sukta efter subwaykakor, för jag har ju ändå ingen börs med mig. Jag ska, som klara fint har uttryckt det, "vri tummen ur röva, även om tummen gillar värmen och mörkret". Jag jobbar på att vri tummen ur röva. Jag ska lära mig spela något fint på gitarr.

Jag ska inte fundera på vad uttrycket "bli något betydelsefullt" betyder, för varför vill jag veta det, när jag kan blunda och springa rakt in i det, sådär lagom fort? Jag ska ha kräftskiva ikväll, och jag ska lyssna på Familjen - Det snurrar i min skalle, flera gånger. Jag ska räkna ner helgen och HOPPA upp ur sängen på måndag och tisdag och onsdag och fredag och lördag och säga: SKOOLA! För det kommer vara skola. Och roligt.

Jag är pillanödig (fördömt ellen, du och ditt pillanödig) och ska snart gå till mamma som klipper sig. Inte hos Anders dock, han är min. Jag drömmer alldeles för verkliga saker, och jag har inte riktigt aning om vad jag har sagt till mina vänner på sistone. Jag har lärt mig väldigt mycket om Bjästabornas upptåg under högstadiet, och vet alldeles för mycket om deras sovvanor.

Jag har emanuels handkräm, för han glömde den. Nu får den bo i skåpet med en halv kossa på över helgen. Jag antar att jag är kär. (Kom igen, alla vet det redan.) Jag är INTE sugen på lökchips. Fy fan. Jag vet alldeles för mycket om alldeles för mycket om helt fel saker. Jag var väldigt ledsen förra onsdagen, för det behövdes. Har man rullat på ett lyckorus sen i september måsta man snubbla ibland. Jag är otroligt lyckligt idag. Precis lagomt lycklig.

Har det varit okej, eller är ni mest förvirrade?

Kommentarer
Postat av: Padfoot

I AM SUPERMEGAFOXYAWESOMEHOT

2011-03-25 @ 19:39:15
URL: http://warsweater.blogspot.com/
Postat av: Tasha

Hmm.. Hoppas allt ordnar sig! Kika gärna in på min humorblogg om du har tid! :) <3

2011-03-26 @ 17:44:34
URL: http://ellohell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0