Man ska inte planera så mycket.

Så planerna för dagen var att åka in till stan, göra något annat än att bara sitta framför datorn hela dagen. Så blev det inte. Busschauffören stannade inte, fast jag hade tryckt på knappen. Det där dumma systemet, att man trycker på en knapp som släcker en lampa, så att bussen ser att någon står vid hållplatsen, det funkar inte. Det gick alltså inte enligt planerna.

Jag hade inte planerat att min farmor skulle dö heller, men det var väl bara att vänta på. Hon som var hård som sten. Seg som gummi. Tuff som.. bara farmor var.



Jag vill inte se henne på bårhuset i eftermiddag, som pappa erbjöd mig. Jag fick se farfar, i och för sig flera dagar efteråt, men jag föredrar att komma ihåg henne såhär.

Kommentarer
Postat av: you-know-who

hon verkade vara en cool tant. rest in peace.

2011-03-10 @ 17:08:33
URL: http://warsweater.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0