Det börjar bli mycket 3or nu

3 speciella platser jag vill besöka.

Plats ETT - The smithsonian.
ÖH, kanske ni säger (om ni inte sett Natt på museet). Google säger då:
"The world's largest museum and research complex, with 19 museums, 9 research centers and more than 140 affiliate museums around the world."
Nördalört, här ska ni få lite konkret fakta. Smithsonian är alltså apastort, ledande i många ämnen och områden. De har det största antalet museeföremål, men endast 2% kan visas i museerna. Alltså, 19 museum, utgör 2%. Fatta vilken stor källare! Där vill jag knata omkring.



Plats TVÅ - Max Yasgurs farm (1969)
Okej, det är inte killan Yasgur som är den viktiga. Det råkar bara vara så att han lånade ut en av sina kohagar sommaren -69 (just det, det är därför folk sjunger om den så mycket, summer of love. Summer of låna ut din gräsmatta till hippies och skapa historia) till musikfestivalen Woodstock. Och Woodstock är något otroligt legendariskt! över en halv miljon människor kom till den där hagen och lyssnade på artister som Creedence Clearwater Revivel, Janis Joplin, The Who och Jimi Hendrix. Och det missade jag.



Plats TRE - Angel Falls, Venezuela
1.
Det är i Venezuela, där har jag aldrig varit.
2. Det är världen högsta vattenfall.
3. Det är nästan 1000 jäkla meter högt.
4. DET ÄR NÄSTAN 1000 METER HÖGT, VÄRLDENS HÖGSTA VATTENFALL. PUNKT.


Ger det något att jag allmänbildar er? För jag tycker det är lite kul att skryta lite om vad jag vet, om jag ska vara ärlig.

Kommentarer
Postat av: Felicia

Ettan har jag besökt! (:

2011-03-10 @ 21:07:30
Postat av: you-know-who

Fyra. Wizarding World of Harry Potter. (Dock ej före mig.)

2011-03-10 @ 22:44:53
URL: http://warsweater.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0