Poeterna

jag lovade er (Therese, Ellen och Felicia - jag vet att det bara är ni som läser min blogg asså.) att lägga upp dikten vi skrev, mest för min egen skull. Här kommer den! :D

Moder Natur
Att moder natur har skapat dessa gråglittriga stenar är för mitt simpla sinne svårt att förstå.
Ljungen som mitt öga skådar speglar ett mantra i mitt sinne,
 "Ljungen, ljungen, ljungen" det tar aldrig stopp.
Förrns en gyllengrön glasbit träffar min vinklade kropp. Jag får en kotte i huvet,
 jag får en snilleblixt och sätter den orangea kapsylen på en kvist.
 Jag vet att jag inte borde göra så men,
JAG ÄR EN KOTTE OCH HAR ALDRIG FÖRSTÅTT,
 ATT SKOGEN ÄR MITT HJÄRTAS DYNAMO.

Fulländad? Svar ja.


Kommentarer
Postat av: Sofia Bergman

Grym ;)

2010-09-06 @ 21:08:31
URL: http://felixfelicis.bloggplatsen.se/
Postat av: Sandra

Den där dikten var ju nästan logisk... ;D

2010-09-11 @ 17:13:09
URL: http://litenstrumpa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0