Sökes: Livvakt och personlig hjärna.

Nog för att jag är dålig på att komma ihåg saker. Nog för att jag tänkte på min älskade dator. Men är det vanligt att glömma bort var man bor?

När vi kom till Banafjäl i eftermiddags var det bara jag och Jonas kvar i bussen, och Jonas var snäll och smart nog att be chauffören svänga av i korsningen och släppa av oss vid våra hus - jag först och sen han. Och det tyckte jag var riktigt skönt, så skulle jag slippa gå hem till pappa. Okej, ni som vet var och hur jag och Jonas bor märker redan nu att nåt inte riktigt stämmer. Och när Jonas hade hoppat av märkte jag också det. För jag minns inte att jag åkte med pappa till skolan i morse. Jag cyklade inte till bussen heller. Jag var inte ens hos pappa! Nej, jag var hos mamma, men det hade jag glömt bort! JAG TAPPADE BORT MITT HUS.
Så jag tog initiativet att hoppa av här hos pappa, vilket är lika bra, för jag måste börja söka efter någon som kan vakta mig på heltid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0